My ordinary life! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eva Rosa Fieten - WaarBenJij.nu My ordinary life! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eva Rosa Fieten - WaarBenJij.nu

My ordinary life!

Door: Eva Rosa

Blijf op de hoogte en volg Eva Rosa

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New York

Wow wat gaat de tijd snel! Ik zit hier alweer 2 maanden en wat is het leuk! Het is ook al een tijdje sinds ik mijn laatste verslag heb gedaan van mijn tijd in New york dus weer hoog tijd dacht ik zo.

De dingen die ik hier het vaakst doen zijn toch wel winkelen, eten of gewoon lekker door de stad slenteren maar naast die 3 activiteiten doe ik nog veel meer leuke dingen:

Na mijn laatste verhaaltje heb ik natuurlijk nog meer van de stad gezien. Ik ben die zondag naar williamsburg gefietst, wat aan de andere kant van de east river ligt. Over de williamsburg brug heen gefietst, wat toch wel tegen viel voor Jolien en mij op een city bike dus we hebben even een pauze in moeten lassen boven op de brug maar hebben het gehaald. Eenmaal aan de andere kant wisten we eerst niet zo goed waar we nou echt het centrum van williamsburg konden vinden maar na wat fietsen kwamen we al snel in een wat hippie achtige buurt en met gave muurschilderingen waar Williamsburg om bekent staat. Na een tijdje in Williamsburg gefietst te hebben en wat leuke winkeltjes verder zijn we terug gefietst over DE brooklyn bridge. Mooi uitzicht over new york, veel camera’s, mensen, foto’s en een erge drukte maar het was waard!

Toen ik hier alweer een maandje zat heb ik ook eindelijk mijn eerste hotdog gegeten. We hadden een hele gezellige happy hour op het werk met een BBQ en drankjes.

De week van 2 september kwam er een goede vriendin van Jolien ook naar New york voor een stage van 5 maanden. Ook zij zocht voor een kamer en toevallig was er een mooie kamer vrij in mijn huis. Nu wonen we dus met 3 nederlandse meiden in dezelfde straat wat natuurlijk erg gezellig is.

Zaterdag 6 september ging ik met Jolien naar het strand want het weer was perfect. Wij hebben alleen beide geen zonnebrand en dachten dat het wel goed zou gaan... Wat zijn wij die dag verbrand! Maar om de dag dan wel een goed einde te brengen gingen we proberen de loterij te winnen. Je kunt hier voor elke show op broadway meedoen aan een loterij waarmee je voor een klein bedrag alsnog naar die musical kan. Het lukte mij en Jolien beide om kaartjes te winnen waardoor we met zijn vieren, Tony, Kenosha, Jolien en ik gezellig met zijn allen naar KINKY BOOTS konden. Een musical waar ik zelf niet snel voor zou kiezen als ik in New York ben maar wat was het leuk! Echt een aanrader!! Het heeft ook niks voor niks 6 Tony awards gewonnen haha. Uiteindelijk een top dagje dus! Die zondag heerlijk in central park gelegen met een dekentje en een boek in de zon!

Die donderdag was het 9/11 dus een heel bijzondere dag in New York. Jolien, Nadia en ik zijn s’avonds na het werk naar het 9/11 memorial gegaan waar veel emotionele mensen waren en bloemen lagen. Er werdt nog een soort optocht gehouden door de brandweerlieden en toen het donkerder werdt kwamen de twee lichten van de twin towers te voorschijn. Een erg indrukwekkende avond.

Ik ben nu al twee keer naar de bioscoop hier gegaan en ik sta nog steeds versteld van het verschil in maten hier in Amerika. Iedereen denkt dat het overal het geval is dat Small in Nederland hier Large is maar dat is toch echt vooral bij de Fastfoodrestauranten en de bioscoop. De eerste keer hadden we een menu genomen waar een medium cola en popcorn in zat. Nou de popcorn ging wel maar van de cola heb ik waarschijnlijk nog geen ¼ gedronken.. De film If I stay was erg mooi en daar heb ik dan ook wel even een traantje moeten weg pikken.

Omdat je hier overal 21 moet zijn om binnen te komen bij een bar of club ben ik nog weinig aan de drank of uit geweest maar ik heb mijn eerste cocktail mogen drinken in een heerlijke sushibar in Hoboken. Hier werd geen ID gevraagd dus dat kwam mooi uit. Elke donderdag is de sushi bij dat restaurant voor de helft van de prijs en dat geld ook voor de cocktails dus zijn Jolien, Nadia en ik daar gezellig heen geweest. Arme studentjes hé..

Twee weken geleden ben ik samen met Tony, Kenosha en Rance (collega) naar het nederlandse televisie programma College Tour geweest. Twan Huys, de presentator, was voor een week in New York om hier 4 verschillende artiesten en acteurs te interviewen. Op zaterdag was Stromae aan de buurt dus gingen we gezellig met zijn vieren naar Brooklyn om daar bijna alleen maar nederlanders te zien. Eerst in een aparte maar gave koffie winkel een bordspel gespeeld. Ik heb natuurlijk gewonnen! Daarna naar de studio waar het werd opgenomen. Echt super grappig om iedereen nederlands te horen spreken zo ver van huis. S’avonds gegeten bij een sushi restaurant en een ijsje gehaald bij de Big Gay Ice Cream Shop.

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk de eerste keer dat ik New York kon bewonderen in een Club. Snel een jurkje gekocht die middag zodat ik net zoals iedereen hier er in een kort jurkje met hakken naar toe kon. Jolien had contact met een Nederlandse promotor die voor het eerst een avond ging organiseren. Hij zorgde ervoor dat ik gewoon binnen kwam zonder mijn ID te laten zien. De club viel wat tegen maar de drank was gratis en ik heb toch weer een ervaring erbij!

Paar weken geleden heb ik mij opgegeven voor een volleybal club waar ik voor 10 weken wedstrijden kan spelen en daarna misschien nog play-off. Omdat ik natuurlijk nog geen team had moest ik naar een open training komen waar je zelf je team kunt samen stellen uit alle andere individuele spelers. Ik wist niet wat ik moest verwachten maar al snel had ik een goed team! Er zijn maar weinig spelverdelers dus die waren gewillig haha. Ons team bestaat uit 7 meiden en we spelen in de ena hoogste divisie van New York. Afgelopen Woensdag heb ik mijn eerste wedstrijd van het seizoen gehad en ik moet je zeggen het niveau best wel goed is! We hebben helaas verloren met 1-2 maar dat had helaas niet gehoeven. Ik ben echt super blij dat ik hier kan spelen en het team is ook erg gezellig!

Dit weekend heeft Jolien bezoek vanuit Nederland dus zijn Nadia en ik gezellig met zijn tweeën gaan shoppen vrijdagavond! Niet op Times square maar rond Union Square wat echt een gezellig buurtje is! Heerlijk pasta gegeten bij Vapiano (hebben ze ook in Nederland) en daarna als twee moe, hardwerkende studenten weer met de metro naar huis gegaan. Gisteren heerlijk uitgeslapen en pas om 2 uur de deur uit. Het was de eerste dag in New York dat het weer belachelijk was.. De regen stortte naar beneden dus wij hadden natuurlijk niet zo veel zin om vroeg weg te gaan. We waren rond 3 uur in de stad en zijn direct naar het Grand Central gelopen omdat we dat beiden nog niet gezien hadden. Om half 5 even soort van geluncht en toen kwam een van mijn bucket list dingen uit want we gingen M&M's halen bij de echt M&M store haha. Voor maar 14 dollar dus zo'n 11 euro heb ik een erg schattig klein zakje met eigen gekozen kleurtjes.. Zo blij als een kind! Daarna geprobeerd om kaartjes te winnen voor Aladdin op broadway maar helaas waren we dit keer niet de winnaar dus maar gewoon weer verder geshopt bij macy's. Al met al een erg productieve dag haha.

Vandaag zijn we van plan om lekker te gaan lunchen bij Grove Street wat nog Jersey City ligt maar erg leuk plekje is daarna vis gaan halen bij China Town want daar is het stukken goedkoper en verser en natuurlijk even kijken bij alle leuke kledingwinkeltjes Downtown!

Zoals je wel kunt lezen bestaat het leven dus echt uit winkelen of nog andere leuke dingen! Als je denkt dit wil ik ook, je mag altijd langskomen! Luchtbedje ligt dan voor je klaar haha of je stuurt mij pepernoten want die ga ik missen dit jaar denk ik!

Dikke smakkerd van mij vanuit de Big City where dreams come true!

  • 06 Oktober 2014 - 12:20

    Hilda:

    Top Eva om weer een verslag van je te lezen!

  • 18 Oktober 2014 - 19:14

    Joop En Jea:

    Hallo Eva,leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. Leuk om je verhalen te lezen.
    Nog een hele fijne tijd daar. Dikke kus Joop en Jea.


  • 28 Oktober 2014 - 08:59

    Ineke:

    Hoi Eva,
    Leuk om je te volgen in het verre New York.
    Geniet er maar van super leuk voor je deze ervaring!!
    Grt Ineke v Assen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Eva Rosa

Van studentje uit een klein dorp naar de gaafste stad ter wereld!! New York here I come!

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 8968

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 23 December 2015

Study Abroad in Kuopio, Finland

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in New York City!

Landen bezocht: