Genieten!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eva Rosa Fieten - WaarBenJij.nu Genieten!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eva Rosa Fieten - WaarBenJij.nu

Genieten!!

Door: Eva Rosa

Blijf op de hoogte en volg Eva Rosa

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Het is alweer twee weken geleden toen ik mijn avontuur aanging in de grote stad. Na twee weken ben ik er zeker van dat dit echt een top keuze is geweest!!

Het weer is hier geweldig dus direct de zaterdag na mijn aankomst naar het strand geweest met Jolien, Tony en de vriendin van Tony. Even voorstellen: Jolien is net als mij hier voor 6 maanden stage aan het lopen bij Viora. Zij werkt op de marketing afdeling. Tony is een collega van werk die ook Nederlands is. Hij is na zijn afstudeerstage bij Viora hier komen werken dus het is een gezellige ‘Dutch crew’.

Sinds dat ik aangekomen ben heb ik mij nog weinig hoeven te vervelen. Zondag heerlijk gewinkeld en uiteten! Daarna was het maandag tijd voor mijn eerst stage dag. Het scheelde dat ik alle collega’s vrijdag daarvoor al had ontmoet met Happy Hour. Het was dus maandag vooral een rustig dagje op werk. Er zijn tot nu toe nog weinig taken geweest maar volgens mij gaat dat nog wel komen haha.. Maandagavond naar Bryant park geweest. Daar wordt in de zomerperiode elke maandagavond een film gedraaid en iedereen gaat dan met een kleedje in het park film kijken! De film was misschien niet al te top maar wat heb ik mijn ogen uitgekeken. Jolien en ik zijn direct uit werk naar de stad gegaan om te proberen een goed plekje te krijgen maar dat was nog erg lastig. Omdat we nog niet gegeten hadden hebben we een heerlijke pizza gehaald!! Lekker Amerikaans dus haha

Omdat ik natuurlijk niet dik terug wil komen hebben Jolien en ik bedacht dat we gaan hardlopen. Ik had geen sportschoenen mee genomen van huis dus wat is er leuker dan hier de gaafste hardloopschoenen kopen? En ja ik heb mijn droom sportschoenen gevonden! Ze zijn erg roze haha! (foto hieronder  ) Ik heb ze natuurlijk al uitgeprobeerd en ze zitten top!

Ik sliep toen al voor een hele week bij iemand in huis. De kamer die ik had gehuurd was niet heel duur en zag er echt goed uit op de foto’s. In werkelijkheid is het natuurlijk allemaal net iets minder maar ik had niks te klagen. Ik had een grote kast, een tweepersoonsbed en een goede badkamer (die ik natuurlijk wel moest delen). Op vrijdag moest ik uit die kamer en ging ik voor 2 nachten bij Jolien slapen. Ik had namelijk al wel een andere kamer gevonden maar daar kon ik pas op zondag in. Zaterdag met Jolien naar een shopping mall en de Ikea. We gingen met de metro en de bus en moesten ongeveer een uurtje reizen. De shopping mall viel een beetje tegen maar ik heb toch hele gave schoenen kunnen kopen! Daarna onderweg naar de Ikea. Omdat het al rond de 2 uur was was het tijd voor een lunch en waar kun je beter lunchen dan bij de Ikea. Heerlijk zweedse gehaktballetjes gehad met patatjes! Voelt als thuis. Mijn nieuwe kamer was leeg op een bed en tafeltje na dus we moesten nog heel wat kopen. Eenmaal door de winkel heen geweest en alles in de kar was het toch wel veel om met z’n tweeën naar huis te sjouwen! Maar Jolien en ik gaan geen 60 dollar betalen terwijl we met heel veel moeite het ook kunnen tillen.. we hebben allebei blauwe plekken van de zware kastjes en spullen maar we hebben het overleefd en daarmee natuurlijk wel 60 dollar mee bespaart! Mijn nieuwe kamer is echt wel mooi geworden. De huisgenoten heb ik nog niet veel gezien dus als daar nog zoetsappige verhalen over komen horen jullie het! Er missen nog wat leuke foto’s van thuis maar daar ben ik mee bezig! Ik heb wat foto’s toegevoegd zodat jullie ook weten hoe ik hier leef!

Afgelopen maandagavond weer naar de film geweest in het park en het was nu een betere film dan de vorige keer. Helaas was dit alweer de laatste maandag dat ze films draaien maar ik heb er van genoten. Verder deze week nog niet zoveel gedaan! Zaterdag ga ik heerlijk uitslapen en hopelijk naar Central park om heerlijk te zonnen en te relaxen (als het mooi weer is). ’s Avonds zijn we van plan om heerlijk uiteten te gaan bij een sushi restaurant dus ik ben benieuwd. Zondag gaan we een fiets huren en gaan we de hele stad door crossen. Van Brooklyn bridge tot ferry naar Liberty state building en verder naar upper Manhattan! Ik ga eens even mijn stad goed bekijken!!

En ja ik loop naast al deze geweldige dingen ook nog stage! Maar dat is natuurlijk een bijzaak..

Heeeeel veeeel kusjes en knuffels uit de stad waar dromen uit komen! xxx

  • 21 Augustus 2014 - 16:39

    Hilda:

    Top Eva. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om een verslag van je te lezen.gewoon mee doorgaan.

  • 21 Augustus 2014 - 17:37

    Je Papa:

    We vinden het fantastisch dat je het zo naar de zin hebt. Prachtig verhaal ook. Bedankt dat je ons allen al bijna bent vergeten.

  • 21 Augustus 2014 - 19:15

    Karin:

    Lieve Eva, wat gaaf dat je het zo leuk hebt! Enne die hardloopschoenen zijn die er ook in kindermaatjes?!

  • 22 Augustus 2014 - 09:47

    Sanne:

    Heeee evie!!
    Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!
    En wat een suuuuper gave hardloopschoenen!!!! ;)

    Volgens mij ben je lekker aan het genieten en ik geef je groot gelijk!!

    Enjoy!

    Liefss.

  • 22 Augustus 2014 - 13:44

    Laurien:

    Hee Eef,

    Wat leuk om te lezen!! Je hebt al veel dingen gedaan, gelukkig heb je al leuke mensen ontmoet zodat je samen leuke dingen kunt doen. Geniet van elke dag!

    Liefs xx

  • 22 Augustus 2014 - 15:04

    Maud:

    Lieve Eva

    Het ziet er super gezellig uit op die foto's


  • 23 Augustus 2014 - 13:41

    Oma:

    wat een geruststelling dat het allemaal zo goed mooi
    en gezellig is en dat je ons op de hoogte houd.nu kan ik rustig
    gaan slapen veel liefs van oma.

  • 24 Augustus 2014 - 19:12

    Jellie:

    Lekker genieten en dat doe je ook hebben we gelezen! Mooi verhaal, je lijkt al goed ingeburgerd! Super. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Eva Rosa

Van studentje uit een klein dorp naar de gaafste stad ter wereld!! New York here I come!

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 831
Totaal aantal bezoekers 8981

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 23 December 2015

Study Abroad in Kuopio, Finland

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in New York City!

Landen bezocht: