Mouse in house.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eva Rosa Fieten - WaarBenJij.nu Mouse in house.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eva Rosa Fieten - WaarBenJij.nu

Mouse in house..

Door: Eva Rosa

Blijf op de hoogte en volg Eva Rosa

12 November 2014 | Verenigde Staten, New York

Zoals jullie weten heb ik natuurlijk al weer sssuper veel gedaan sinds mijn laatste verhaal en beginnen ze allemaal een beetje op elkaar te lijken, maar ik ga gewoon lekker door met jullie jaloers te maken! ;)

Helaas kan ik jullie niet jaloers maken met de volleybal want winnen doen we helaas niet..(oké 1 keertje dan haha). We hadden een team van 7 en zijn bij de 2de wedstrijd direct al een speelster kwijtgeraakt. Zij ging door haar enkel en daardoor knapte er iets, wat nu geopereerd moet worden. Toen waren we nog maar met 6 meiden waarvan iedereen een erg druk schema heeft naast het volleyballen. We hebben dus ook nog geen enkele keer met z’n 6en in het veld gestaan en dus ook niet veel gewonnen, maar het is wel erg gezellig en het niveau is best wel goed. Wie weet winnen we nog wel een keertje en dat laat ik jullie dan natuurlijk weten!!

Er zijn hier in Amerika niet veel vakantie weken maar wel dagen. Al die feestdagen hebben weer iets bijzonders waarop alle Amerikanen vrij zijn en iets te vieren hebben. Op Columbus day moest Nadia gewoon werken en Jolien had op dat moment haar vriendje op bezoek dus had ik een rustig dagje om door de stad te slenteren. Heerlijk in het zonnetje gezeten aan de andere kant van de brooklyn bridge en genoten van de mooie skyline van New York. Op mijn terugweg naar huis even langs Grand Central Station geweest om bij Magnolia bakery de bekende banana pudding te proberen. Nu snap ik waarom ze bekent staan om hun pudding want wat is dat lekkeeerr!! S’ avonds waren Nadia en ik van plan om een college bij te wonen op de Columbia University met het onderwerp: ‘Hoe fragiel is Europa?’. Toen we daar aankwamen zagen we veel mensen in pakken en mantelpakjes voorbij komen en vonden we het toch een beter idee om maar niet te gaan en even te genieten van Columbia University zelf. Toen we alle foto’s hadden gemaakt zijn we van 116de straat helemaal naar 33ste straat gelopen zodat we onze $2.50 voor de metro konden besparen.. Ja wij zijn misschien een beetje gek maar wat zie je dan veel van de stad (en daarnaast denken wij natuurlijk aan onze calorien).

Een weekje daarna kwam het zusje van Nadia op bezoek en zijn we direct die avond naar de Rockefeller gegaan. Mijn eerste keer sinds vorig jaar dat ik New York van boven ging bekijken! Wat is het toch een mooie stad! Daarna zijn we heerlijk uiteten geweest bij de beste Hamburger tent van New york met als toetje natuurlijk een vanille milkshake met een kersje.. soo delicious!

Elke donderdag is er bij een heel lekker sushi restaurant Happy Hour. De sushi en de drank zijn dan voor de helft van de prijs, dus zijn Jolien en ik die donderdag lekker uiteten geweest en hebben we daarna weer 1 van mijn bucketlist punten af kunnen strepen. In hoboken (een stadje nog in Jersey City maar aan het water) zit Carlo’s Bakery. Dit is een super bekende bakerij waar je normaal gesproken ongeveer 2 uur voor in de rij moet staan om een cupcake te halen. Nu kwam Jolien met het goede idee om na het eten even te kijken of die nog open was en jahoor, er was bijna niemand binnen te doen en we waren dan ook bijna direct aan de buurt. Natuurlijk was het het einde van de dag dus waren de schappen al wat leeg maar ze hadden voor mij nog genoeg keuzes! Natuurlijk buiten even een foto gemaakt zodat ik mijn verslaafde zus (die altijd Cake Boss kijkt) een fotootje kon sturen om haar even jaloers te maken!! Volgens mij wel gelukt ;)

Het was die vrijdag een week voor Halloween, dus hoog tijd om pompoenen te ‘carven’. Zoals de meesten wel weten ben ik niet echt de creatiefste in de familie en is mijn pompoen dus echt heel standaard maar het gaat om het idee haha. Een erg leuk avondje met veel pompoenpitten en vieze handen.. Die zaterdag heb ik samen met Jolien wat door de stad geslenterd en niet te laat gaan slapen want die zondag was het tijd voor SixFlags!! Nadia had nog steeds haar zusje op bezoek dus die kon helaas niet mee. Maar wat was ik blij dat we dit gingen doen. Hier is een achtbaan toch wel ietsje anders dan in Nederland. Hier is het ook niet gek dat een karretje niet de volgende heuvel kan halen en dus gewoon weer achteruit terug rolt.. (uuhm hebben we zoiets ooit in Nederland mee gemaakt?). Het was een beetje druk en hebben dan ook ongeveer 2 uur moeten wachten voor de gaafste achtbaan die er is. Je kan er ook maar 28 seconden van genieten. Hij is 139 meter hoog en gaat zo’n 206 kilometer per uur.. S’ avonds kwamen de halloween kostums te voorschijn en waren we aan het genieten van een hele grote zak zoet/zoute popcorn! Top dagje dus!

Joepiee het was eindelijk de tijd dat mijn lieve paps en mams mij kwamen opzoeken in New York. Die vrijdag kwamen ze aan en kon ik ze mijn eigen plekje laten zien. Ik heb ze opgehaald bij het World Trade Center en we zijn direct naar mijn kamer in Jersey City gegaan zodat we de koffers niet mee hoefde te slepen. Ik had als goed opgevoede dochter natuurlijk de kamer even gedweilt en al klaar gemaakt zodat we dat niet meer hoeften te doen als we s’avonds laat thuis kwamen. Daarna zijn we als een gezinnetje naar de stad gegaan en het was de avond van Halloween dus erg druk in de stad met gekke gezichten en enge kostums. Ik moest papa en mama natuurlijk de beste Hamburger van New York laten proeven, dus we zijn direct de eerste avond naar 5NapkinBurger gegaan voor een echt Amerikaans etentje. Heerlijk kunnen bij kletsen over de tijd die ik hier heb en natuurlijk wat ik thuis gemist heb. Het was voor papa en mama natuurlijk al een lange dag dus we zijn daarna dan ook direct weer naar huis gegaan om nog een beetje slaap te pakken. Toen ze hun koffer uitpakten zatten er eigenlijk alleen maar spullen voor mij in haha. Maggi, Duo penoti, pepernoten, stroopwafels, winterkleding en natuurlijk alle make-up uit de winkel. 

Zaterdag zijn we naar het 9/11 museum geweest en wat was dat indrukwekkend. We hebben daar wel 3 uur rond gelopen en eigenlijk de hele tijd met een brok in de keel. Dit is iets wat ik iedereen zou aanraden omdat het toch iets is wat New York maakt. Na het museum moesten we even bijkomen van alle indrukken en hebben we heerlijk geluncht in de buurt Little Italy en daarna door Chinatown naar de metro gelopen. We zijn uitgestapt bij de 14de straat waar er een heel leuk marktje zit. Deze had ik die week ervoor ookal met Jolien gezien. Je kunt daar echt van alles kopen. Heerlijk kreeften maar ook kleding en allerlei andere leuke dingen. Het was een dag vol regen dus perfect om in een binnenmarkt te lopen. Omdat de tijd erg snel voorbij ging zijn we daarna op de 14de straat uit eten geweest bij een heerlijk Frans restaurantje wat totaal niet toeristisch was, wat natuurlijk super leuk is. Na de heerlijke steak en nog een toetje zijn we even bij Tony’s afscheidsfeestje langsgeweest. Tony mocht helaas niet langer meer werken bij Viora en gaat nu weer studeren in Nederland. Ik ging dus gezellig met mijn ouders een bar in... haha, het was een erg geslaagd dagje!

Zondag was het de dag waarvoor papa en mama eigenlijk langs kwamen, de marathon van New York. Heel toevallig kwamen we Jolien ‘s morgens tegen in de DunkinDonuts en zijn we met zijn 4en gaan kijken bij de Marathon. Wat is dat bijzonder. Zoveel mensen die elkaar steunen en wat heb ik een respect voor de mensen die 42 kilometer achter elkaar rennen! Zo leuk om bij elke Nederlander die voorbij kwam even ‘Hup Holland’ te roepen! Die dag hebben we dus ook weinig anders gedaan! Tussendoor natuurlijk even geluncht en even in de Macy’s naar de Starbucks geweest maar de dag bestond vooral uit het bekijken van stoere mensen die bijna allemaal voor goede doelen geld binnen haalde! S’avonds zijn we eerst even op een Rooftop bar geweest waar we in een heftige wind hebben kunnen genieten van een fantastisch uitzicht op de empire en daarna heerlijk mosselen gegeten bij een leuk restaurantje in de stad.Weer een top dagje voorbij met papa en mama! Wat ging de tijd snel..

Maandagochtend moest ik even een ochtendje werken omdat het het begin van de maand was en dus erg druk op het kantoor. Papa en mama zijn toen de Brooklyn Bridge overgelopen en daarna hadden we afgesproken op 39ste straat. We gingen namelijk een boottocht doen om Manhattan heen. De zon scheen en het weer was super. We stapte uit op pier 11 en we liepen over Wall Street naar de metro. We waren daarna van plan om de Rockefeller op te gaan maar helaas stond daar een wachttijd van een paar uur. We hebben toen dan ook maar direct kaartjes besteld voor de volgende dag. Toen maar gaan winkelen en over Times Square gelopen. We hadden namelijk s’avonds afgesproken met Nadia en Jolien om gezellig bij Carmine’s te gaan eten. Een echt familie restaurant. Heerlijke pasta’s en een top tiramisu besteld waar we natuurlijk nog vet veel van over hadden! Erg leuk dat mijn ouders Nadia en Jolien ook leerde kennen!

Dinsdag was de dag vol activiteiten: ’s morgens naar Madison Square Garden voor een toer door de kleedkamers en de hele stadion. Daarna prachtig uitzicht gehad op de Rockefeller met mooie foto’s. Hierna gingen we naar MoMA en daar had ik best wel wat van verwacht maar helaas waren hier alleen maar schilderijen van Van Gogh of Picasso en wa sik al redelijk snel uitgekeken samen met mama, haha. Papa vind dat natuurlijk wel weer intressant en we hebben dan ook wel alles bekeken.. Na MoMA zijn we direct naar de Empire State Building geweest omdat het inmiddels al donker was en we bang waren dat we anders niet meer naar binnen konden. Persoonlijk vind ik de Rockefeller een stuk leuker omdat je dan uitzicht hebt op de Empire en dat is natuurlijk erg mooi, maar de Empire was ook leuk om gedaan te hebben. Daarna hebben we nog even gewinkeld en zijn we gaan eten in Hell’s Kitchen en hebben we heerlijk nagepraat over deze fantastische dagen met elkaar.
Woensdag moest ik gewoon weer werken en was het alweer de dag dat papa en mama naar huis gingen. Rond half 3 kwamen ze nog even langs het kantoor van mijn werk zodat ze dat ook nog even konden bekijken. Na een korte rondleiding was het tijd om afscheid te nemen voor gelukkig nog maar 3 maandjes, met wat traantjese en lieve woorden!

Deze vrijdag hebben Jolien, Nadia en ik gegeten bij een risotto bar wat echt lekker was en zijn we daarna naar een houseparty gegaan van onze ‘buren’. Voor het eerst dan ook BeerPong gespeeld en wat is dat leuk!! Dat moeten we maar even gaan introduceren in Nederland als ik terug ben! Zaterdag goed uitgeslapen en gewinkeld op Fifth Avenue.

En hier het antwoord op mijn gekke titel..
Toen Nadia en ik zaterdag naar huis gingen en we naar binnen stapten zagen we op de duur een briefje met ‘Mouse in house’. We hebben allebei het hele huis bij elkaar geschreewd en Nadia sprong tussendoor ook nog even spontaan op de stoel in de keuken. Nadat Nadia al haar handen gewassen had kwamen we er achter dat hij gevangen zat in een glas in de gootsteen.. een klein muisje maar totaal niet leuk!! Waarom zou iemand een muis vangen maar daarna niet buiten zetten? (oké we hebben wat rare huisgenoten dus we snappen dat zij niet zo slim zijn maar alsnog..) Later kwam er een huisgenoot van boven thuis en hebben we gevraagd of hij de muis even weg wilde doen. Gelukkig is hij wel zo aardig en heeft hij ons uit ons lijden verlost. Nu melde hij tussendoor wel nog even dat ze boven nog wel een grotere muis hebben gezien..
Gelukkig waren we die avond uitgenodigd om lasagna te eten bij de ‘buren’ dus hebben we gelukkig niet hoeven te koken in onze keuken! Happy us!

Zoals je kunt lezen vliegt de tijd hier echt voorbij en er staan nog onwijs veel leuke en gave dingen op de agenda! Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

P.S.Stage is leuk hoor! De dagen gaan redelijk snel voorbij en volgens mij zijn ze wel een beetje blij met mij! Ze vroegen al of ik niet nog een jaartje kon blijven (ik ga er even over nadenken hoor pap en mams) ;)

We'll be in touch! XoXo

  • 12 November 2014 - 20:36

    Henk En Jellie:

    Wat een leuke verhalen om te volgen. Fijn dat je ouders Jin geweest, was vast heerlijk om elkaar weer even te zien. En dan straks over enkele weken ook nog je zus, er wordt aan je gedacht en fijn dat jullie elkaar kunnen zien! Geniet van al je ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Eva Rosa

Van studentje uit een klein dorp naar de gaafste stad ter wereld!! New York here I come!

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 8983

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 23 December 2015

Study Abroad in Kuopio, Finland

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in New York City!

Landen bezocht: